TSGA Fitness service

Moro

Moni oppilaani on tästä jo kuullutkin useita kertoja,mutta ajatuksia halusin tuoda tässä blogissakin. Mulla on koko ajan ollut sellainen ajatus, että golfopetukseni ei olisi vain sitä mailan heiluttamista vaan enemmän kokonaisvaltaista. Joo, toi “kokonaisvaltaista” on nyt muotisana, joten sori siitä. Haluan, että oppilaani saa paljon muutakin kuin vain golfin tekniikkaa, toki jos se on vain se mitä asiakas haluaa niin sillä sitten mennään.
Mutta, golfiin vaikuttaa niin moni muukin asia, ei se ole vain se mailan heiluttaminen.Toki iso merkitys on myös sillä, millä tasolla haluaa golfia pelata. Mitä lähemmäksi ammattimaista pelaamista mennään sitä enemmän pelaajan pitää viettää huippuurheilijan elämää. Kyllä, golf on ihan oikeasti urheilulaji vaikka moni ei sitä sellaisena pidä.

Toinen, että minua on aina kiinnostanut ruokavaliot ja kuntoilu. Elämässä sitä on vain ajautunut ihan muuhun alaan. Mutta nyt kun olen suorittanut näitä golfliiton järjestämiä koulutuksia ja muitakin, niin ne ovat tuoneet elämään hyvän kohdan aloittaa opiskelemaan näitä asioita. Ja paljon on vielä luettavaa, mutta hauska päästä myös ihan oikeasti testaamaan omaa osaamista.

TSGA sai nyt vuoden alusta ensimmäisen asiakkaan, jolle tehtiin ruokavalio ja kuntosuunnitelma. Asiakkaalla on hieman liikaa painoa ja yleiskunto päässyt laskemaan. Tässä oli hauskaa se, että asiakaspariskunta otti yhdessä härkää sarvista ja päätti laittaa ruokavaliot kuntoon ja tukea toisiaan.
Tein heille omat ruokavaliot ja yhteisen aamujumppan, eli ideana on saada pikkuaskelin sitä yleiskuntoa nostettua ja sitä kautta positiivisia kokemuksia. Tehdään se liikunta niin helpoksi, että kiireinen työelämä ei estä muutoksien tekemistä ja siten elämän laadun parantamista.

Olen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti vetämässä treenejä pariskunnalle ja kuulostelemassa miltä kehossa tuntuu ja muutenkin fiiliksiä. Vähän tarkistelemassa mitä jääkaappiin on ilmaantunut ja  yleisesti kuinka hyvin on ohjelmaa onnistuttu noudattamaan.
Ei ehkä ihan niin hyvin ole pysytty ruokaohjelmassa, mitä toivoin, mutta pitää ymmärtää, että kiireiset työpäivät aiheuttaa omat haasteet ruokailun järjestämisessä.  Nyt jo on saatu painoa putoamaan -4 kg miehellä ja naisella noin -3 kg. Tämä on ihan huippu suoritus, hauskaa on vielä se, että liikunta on selkeesti alkanut purra. Jos verrataan esim peruspunnerruksia siihen mistä aloitettiin niin herra jaksaa tehdä niin paljon enemmän ja laadukkaammin; asiakas kommentoi, että tuntuu kevyemmältä ja liikkuminen on helpompaa.
Tämä on parasta asiakaspalautetta mitä voi saada. Siis aivan mahtavaa.
Seuraavassa vaiheessa pitää ottaa astetta enemmän kuria tekemiseen ja tarkemmin noudattaa ohjelmaa niin saamme painon putoamaan vauhdilla.

Kun paino alkaa pudota, jumppaamisesta tulee helpompaa, joka taas tuo enemmän vauhtia tekemiseen ja taas reenataan enemmän. Eli tekeminen alka ruokkia itse itseään. Asiakkaat ovat reilu kolmekymppisiä,  kun saamme karistettua ylimääräiset kilot, elämänlaatu paranee ja terveysvaikutukset ovat selkeät.  Uskon vahvasti, että kesällä lasten kanssa painiminen ja muu tekeminen on paljon helpompaa, saattaa olla että tällä myös luodaan monta lisävuotta elinaikaa, vähennetään riskiä saada aikuisiändiabetesta ja ties mitä muuta.

Kevään mittaan laitan päivitystä projektin etenemisestä. Ainakin itse olen niin innoissani tästä. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *